Apple, App Store’un arama motorunu geliştirmeyi planlıyor ve sadece bununla yetinmeyebilir
Mark Gurman’ın Bloomberg’in bu haftaki Power On bülteninde bildirdiğine göre Apple, geliştirdiği güçlü dahili arama motorunu yakında App Store’a ve diğer uygulamalara getirecek. Apple, iOS 14 ve iPadOS 14’te Spotlight arama özelliğini geliştirerek kullanıcıların web sonuçları, uygulamalardan ayrıntılar, belgeler ve çok daha fazlası için arama yapmasına olanak tanıyor. Ama bu kez çok daha güçlü bir arama motoru ile karşılaşabiliriz.
Bültene göre, eski Google yöneticisi John Giannandrea‘nın arama ekibi, şirket içinde “Pegasus” olarak adlandırılan arama motorunu iOS ve macOS’a daha derinlemesine yerleştirmek için çalışıyor ve hatta bunu daha da geliştirmek için üretken yapay zeka araçlarını kullanabilir. Ayrıca geçen yıl Apple, Google ile rekabet etmesine yardımcı olabilecek şekilde, işletmelerin çalışma saatleri ve konumları hakkındaki ayrıntılarla bilgi veritabanını güçlendirmeye yardımcı olan bir araç olan Business Connect‘i de piyasaya sürdü.
Gurman, Apple’ın Spotlight ve uygulama arama motorunun Google’ınki kadar güçlü olmamasına rağmen, Apple News ve Weather gibi diğer uygulamalarına reklam sunan güçlü bir App Store reklam işine sahip olduğuna dikkat çekiyor. Tüm bunları bir araya getirdiğimizde, Apple’ın kendi arama motorunu belki de yakın bir zamanda piyasaya sürmesi için yeterli parçaya sahip olduğunu söyleyebiliriz. Bu, şu an için bir web arama motoru olmaktan uzak görünse de, gelecek için bir hazırlık anlamına gelebilir.
Apple’ın bunu yapıp yapmayacağı ise başka bir soru. Apple yöneticisi Eddy Cue daha önce Apple’ın kendi arama motorunu yapmasına gerek olmadığını söylemişti ve şirketin 2020’de Bing’i satın alma teklifini geri çevirdiği geçtiğimiz günlerde ortaya çıkmıştı.